۵۴۷
تعداد بازدید: ۱۰۵۶
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی:
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز ضمن تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در کشور گفت: آن چه اهمیت دارد این است که مجلسی متشکل از شایستگان شکل بگیرد و واقعا افراد صلاحیت‌دار در مجلس که به عنوان عصاره فضایل ملت محسوب می شود حضور داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز در نشست هیات عالی شورای وحدت که صبح سه شنبه ۵ دی ماه در حسینیه سیدالشهدا برگزار شد، به مسایل اجرایی انتخابات در برخی مراکز استانها و کلان شهرها از جمله قم و مشهد و اصفهان و ... پرداخته شد. در این نشست همچنین جنایت رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به دمشق که به شهادت سردار پرافتخار جبهه مقاومت و مدافعان حرم شهید سید رضی موسوی انجامید محکوم گردید.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی با بیان اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در پیشرفت و تعالی کشور به اصل «شایسته سالاری» به عنوان یک رویکرد کلان در واگذاری مسوولیت ها در نظام فکری و سیاسی اسلام اشاره کرد و گفت: شایسته سالاری اصلی است که در همه کشورها و نظام های سیاسی دنیا آزموده شده و موجب پیشرفت و توسعه آنها شده است.
وی تصریح کرد: شایسته سالاری یعنی سپردن امور و مناصب تصمیم گیری و مدیریت کشور به دست افراد واجد صلاحیت و توانمندی و کارآمدی و ما در شورای وحدت گفتمان شایسته سالاری را دنبال می کنیم.آن چه اهمیت دارد این است که مجلسی متشکل از شایستگان شکل بگیرد و واقعا افراد صلاحیت‌دار در مجلس که به عنوان عصاره فضایل ملت محسوب می شود حضور داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در ادامه افزود: اگر به دنبال مجلسی توانمند و پویا هستیم باید افراد واجد شایستگی را شناسایی کنیم و به جامعه معرفی کنیم و البته خود مردم هم باید تلاش کنند و ملاک‌های شایسته بودن و کارآمد بودن را احصا کنند و آنها را برای انتخاب افراد مد نظر داشته باشند.
در این نشست همچنین در خصوص برخی از مهمترین چالشهای زیست محیطی کشور بحث و بررسی گردید. حسین الله کرم عضو هیئت عالی شورای وحدت در این خصوص گفت: از جمله مهم ترین نگرانی ها در کشور، بحران کم آبی و خشکسالی و برداشت بی رویه سفره های زیر سطحی و آبهای زیرزمینی است و آمار و اطلاعات در این باب واقعا نگران کننده است و از خط هشدار هم گذشته است. بی تدبیری در این حوزه و غفلت دولت ها و مجالس ما سختی و تلخی موضوع را تشدید کرده و ما در قبال نسل‌های آینده مدیون هستیم.
وی به امکان به کار گیری تکنیک های پیشرفته در بارور سازی ابرها اشاره کرد و افزود: البته در باب احتمال به کار گرفته شدن پروژه هارپ توسط دشمنان ملت و نظام اسلامی در ایران، مطالب و اخباری جسته و گریخته به گوش می رسد که هوشمندی همگان را می طلبد. با ابزارهای گوناگون در قالب پروژه هارپ تلاش می کنند بارور شدن ابرهایی که به آسمان ایران می رسند را خنثی کنند تا بارش ها در مناطق ایران به حداقل برسد.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.