۵۲۵
تعداد بازدید: ۱۷۱۳
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲
نشست روسا و دبیران دفاتر دهگانه جامعه روحانیت در تهران مورخ چهارشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور اکثر اعضاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز، نشست روسا و دبیران دفاتر دهگانه جامعه روحانیت در تهران مورخ چهارشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد حسین ابوترابی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت تکاپوی روحانیت در شرایط خطیر کشور گفت: تاریخ انقلاب و نظام اسلامی با این واقعیت گره خورده که هرکجا تهدید و شرایط خاصی داشتیم، خود زمینه ساز و مقدمه یک تحول و مرحله بسیار مهمی بوده که در نهایت تبدیل به فرصت شده است. اگر سال گذشته حوادث تلخی داشتیم اما وقایع دوهفته اخیر و آرامش عمومی و عدم همراهی مردم با دشمنان در رسانه‌های اجانب اهمیت بسیار بیشتری دارد. دشمن برای سالگرد وقایع پاییز سال گذشته انتظار رویدادهای بسیاری داشت اما به مددایمان و اعتقاد مردم و همراهی آن ها با نظام و انقلاب و ظرفیت بالای نیروهای امنیتی و انتظامی چنین اتفاقی نیفتاد.

 

نشست روسا و دبیران دفاتر دهگانه جامعه روحانیت در تهران برگزار شد

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور در مسیر توسعه افزود:همه ظرفیت‌ها و بسترهای داخلی از حیث منابع انسانی و مادی و ثروت سرشار خدادادی برای تحول و پیشرفت فراهم است. دولت محترم باید برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم و بیکاری اقدامات عاجلی به انجام برساند. نیاز ضروری کشور، اکنون رشد اقتصادی پایدار است و شرایط جاری نویدبخش یک مسیر روشن است منتها باید از این شرایط سخت و دشوار عبور کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین موسی پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تبریک حلول ماه ربیع و هفته وحدت، با اشاره به ساختار جدید جامعه روحانیت که طی سال گذشته صورت پذیرفت افزود: در تهران براساس ساختار و ضوابط جدید شورای روحانیت و براساس رای تشکیل دادیم و برای فعال‌سازی این تشکیلات جدید در تهران، مقرر شد با ترکیبی مشتمل بر دبیران و جانشینان هر منطقه جلسه‌ای به صورت فصلی داشته باشیم تا هماهنگی و وحدت نظر بیشتری در تهران و به خصوص در آستانه انتخابات به انجام برسد.

 

نشست روسا و دبیران دفاتر دهگانه جامعه روحانیت در تهران برگزار شد

 

حجت الاسلام موسی پور همچنین با اشاره به اینکه براساس یک خرد جمعی این تشکیلات جدید راه‌اندازی شده گفت: ظرفیت شبکه عظیم روحانیت در کشور انقدر بالا و والاست که با سازماندهی و تشکیلات جدید می توان در خصوص مسائل گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وارد میدان شویم و به رسالت انقلابی و تاریخی خود عمل کنیم.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های اعضای مرتبط با جامعه روحانیت مبارز در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، حوزه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، موسسات خیریه و حتی داشتن مسئولیت در مجلس، دولت و قوه قضائیه گفت: محدودیت امکانات ما در جامعه روحانیت مشخص است و این کاستی‌های بودجه‌ای را می‌دانیم.

وی همچنین در باب انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه روحانیت مبارز می خواهد درگیر مستقیم مساله انتخابات نباشد. ما به عنوان روحانیت به دنبال تشویق و امید آفرینی مردم برای انتخابات هستیم و این شان روحانیت است. ما در قبال انتخابات نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم و معتقدیم باید نیروهای انقلابی و توانمند را هدایت کنیم و حمایت کنیم تا در معرض انتخاب عمومی قرار گیرند. ما به نمایندگی از روحانیت در جلسات گوناگون سیاسی حضور داریم و به نقش‌های ارشادی و حمایتی خود می‌پردازیم.

همچنین دبیران دفاتر دهگانه هرکدام به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند که مهمترین نکات مطرح شده از این قرار بود:

  • توجه به اهمیت جهاد تبیین
  • برخورد فعال با مسائل اجتماعی و پرهیز از انفعال
  • لزوم مطالبه گری از دولت و مجلس توسط روحانیت و ائمه جماعات
  • برپایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناطق با هدف جذب جوانان و اقشار و حتی قشر خاکستری
  • توجه به معیشت مردم و معیشت طلاب
  • آسیب‌شناسی امید و امیدبخشی در کشور
  • تشویق مردم به مشارکت آگاهانه در انتخابات
  • لزوم ارتباط تشکیلاتی و منسجم دفاتر بایکدیگر
  • برنامه‌ریزی راهبردی برای هم‌افزایی فعالیت‌های دینی، فرهنگی و سیاسی در سایر مناطق شهر تهران.
آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.