۸۵
تعداد بازدید: ۷۳۷۲
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله مجتهد شبستری عضو جامعه روحانیت مبارز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به 27 دی ماه و آغاز اجرایی شدن برجام، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه تبریک و گزارش رئیس جمهور درباره اجرای برجام، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و کوشش دست اندرکاران مذاکرات ابراز خرسندی و رضایت کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اگر صلاحیت برخی افراد احراز یا رد می‌شود دلیلی بر مورد دار بودن وی نیست، گفت: طبق این موضوع، تنها صلاحیت وی برای حضور در مجلس شورای اسلامی احراز نشده و معترضان باید از مجاری قانونی اقدام کنند. 

آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به 27 دی ماه و آغاز اجرایی شدن برجام، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه تبریک و گزارش رئیس جمهور درباره اجرای برجام، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و کوشش دست اندرکاران مذاکرات ابراز خرسندی و رضایت کردند.

وی این نامه کوتاه اما پرمحتوای رهبر معظم انقلاب، بیانگر نظرات رهبر معظم انقلاب برای اجرای برجام و حاکی از نگرانی‌ها از عملکرد آمریکا در خلف وعده است، افزود: نگرانی‌های مقام معظم رهبری درباره برجام  جدی گرفته شود.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر انقلاب برگرفته از متون دینی و مطابق با آن است، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب برگرفته از فرمایش امام علی (ع) به مالک اشتر است که فرمودند، صلح با دشمن، صلحی است که رضایت خداوند در آن باشد و باید بعد از صلح و قرارداد، مراقب باشید دشمن با نزدیک شدن، شما را غافلگیر نکند.

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی، نه برجام بلکه اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از واردات بی رویه از تولید داخلی حمایت کرد.

آیت الله شبستری با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر هزینه سنگین در برابر رفع تحریم‌ها، گفت: ایران با انتقال 11 تن اورانیوم به روسیه، از کار انداختن 12 هزار دستگاه سانترفیوژ و پر شدن راکتور اراک با سیمان، به تعهدات خود عمل کرد و اکنون نوبت راستی آزمایی وعده های طرف غربی است.

وی افزود: این آمریکا همان آمریکای قدیمی است و در صورتی که طرف مقابل نقض عهد نماید، دولت ایران باید مقابله به مثل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه خصومت آمریکا علیه ایران تمام شدنی نیست، خاطرنشان کرد: در روز اجرای برجام آمریکایی‌ها سخن از تحریم‌های جدید علیه ایران در چارچوب مسائل موشکی و حقوق بشر به میان آوردند که این نشان از تداوم خصومت آمریکا با ایران است و به فضل پروردگار متعال، ملت، دولت و رهبری با تداوم تولید انبوه موشک‌های بالستیک به این یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخ خواهند داد.

آیت الله مجتهدشبستری، با اشاره به اعلام نتایج صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، ابراز داشت: همه اقشار باید احترام نهادهای قانونی را حفظ کنند چراکه نظارت استصوابی شورای نگهبان را قانون معین کرده و حمله به نهادهای قانونی صحیح نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اگر صلاحیت برخی افراد احراز یا رد می‌شود دلیلی بر مورد دار بودن وی نیست، تصریح کرد: طبق این موضوع، تنها صلاحیت وی برای حضور در مجلس شورای اسلامی احراز نشده است و اگر کسی اعتراض داشت باید از مجاری قانونی اقدام کند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از ترویج دروغ و غیبت در بین مردم، گفت: متاسفانه در آستانه انتخابات غیبت نقل محافل و مجالس است و باید سعی کنیم حیثیت افراد را حفظ کرده و در انتشار مطالب مختلف در مورد افراد در رسانه ها دقت لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نقل مطالب و شایعات به جز در موارد استثنایی، همچون رواج بدعت و تجاهر به فسق، صحیح نیست، افزود: باید سعی کنیم صفا و صمیمت را ترویج داده و در ترویج شایعات و دروغ اجتناب ورزیم.