۱۹۱
تعداد بازدید: ۹۲۴۶
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷

 حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری که عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد اظهار داشت: در ١٣ آبان سه رخداد مهم اتفاق افتاده که امسال چهارمین اتفاق آن نیز رخ داد. امسال واقعه چهارم توسط ترامپ اعلام شد و آن بازگشت تحریم های ثانویه آمریکا علیه ملت ایران بود.

وی افزود: ملت ایران بار دیگر با شور فراوان این مراسم را برگزار کردند و جشنی ملی را رقم زدند. این حرکت عظیم نشانه استمرار روحیه انقلابی و استکبار ستیزی خصوصا از سوی نسل سوم و چهارم انقلاب است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: حماقت ترامپ موجب همبستگی عالی ملت ما شد و همه جریان های سیاسی در راهپیمایی ١٣ آبان حضور یافتند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه ۱۳ آبان واکنشی به فشارهای تحریمی آمریکا بود که نشان از شکست پیشاپیش این تحریم ها بود گفت: از مواضع رئیس جمهور محترم تشکر می کنیم.

وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین تصریح کرد: راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع انسانی در جهان همراه با اتحاد ملت ایران و عراق و کشورهای پاکستان، افغانستان، مالزی، هند، نیجریه و ... است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: مذاهب مختلف و ادیان مختلف در این راهپیمایی حضور داشتند که حکایت از محوریت اباعبدالله الحسین بعنوان نماد ظلم ستیزی در جهان است و این نماد در حال رشد و بالندگی است.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه این راهپیمایی بزرگترین مهمانی و میزبانی جهان است و رفتار مهربانانه ملت عراق بدون کمترین اختلافی برگزار می شود، عنوان کرد: از اقدامات دولت، آستان قدس رضوی، شهرداری و دیگر نهادها تشکر می کنیم خصوصا هلال احمر که بیشترین خدمت رسانی درمانی جهان را انجام داد.

وی افزود: مکمل این راهپیمایی عظیم راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین در تهران و شهرستان ها بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه این راهپیمایی نشان زنده بودن دین در قرن بیست و یکم است، گفت: انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین همچنان زنده است؛ شعار راهپیمایی اربعین نشان از مقابله با ستمگران تاریخ و معاصر دارد.

مصباحی مقدم تاکید کرد: فرهنگ اربعین رو به گسترش است. هیچ دولتی قادر نیست همانند این راهپمایی را بیافریند و در جواب این حرف که برخی رسانه ها گفتند این راهپیمایی دولتی است باید گفت که هیچ دولتی نه توان این کار را دارد و نه انگیزه آن را خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون ادامه دادن برجام با اروپایی ها با بیان اینکه بهترین موضع را در مورد ادامه دادن برجام رهبری فرمودند که گفتند" به مذاکره با اروپایی ها ادامه دهید ولی هرگز به آنها دل نبندید" اظهار داشت: هیچ مانعی ندارد تا جایی که امکان داشته باشد از سرمایه گذاری خارجی حتی برای عبور از تحریم ها استفاده کنیم ولی اصلا نباید چشم و امیدمان به این باشد که آنها مشکلاتمان را حل می کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص درخواست دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز با رئیس جمهور، عنوان کرد: سال گذشته چنین درخواستی شد و اجابت هم شد اما در سال جاری چنین درخواستی نشده است.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، پیرامون وظیفه هیات عالی نظارت و ورود آن به موضوع لوایح چهارگانه مربوط به FATF اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت خود ذیل اصل ١١٠ قانون اساسی را در دور جدید مجمع به هیات منتخبی از مجمع واگذار کرده اند. حتی در این خصوص هم رفت و برگشتی صورت گرفت که پیشنهاد هیات ٢٥ نفره بود و ایشان فرمودند تصمیم گیری را مشکل خواهد کرد و در نهایت تعداد اعضا ١٥ نفر شد.

وی افزود: نتیجه آن این شد که مجمع در دور جدید هم در مورد بودجه سال ١٣٩٧ خیلی سریع اظهار نظر کرد و در کمیسیون تلفیق اصلاحات انجام شد و هم در خصوص لوایح دیگر به سرعت اظهار نظر کرد.

عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: تعجب می کنم از برخی حقوقدانانی که حوزه تخصصی شان حقوق اساسی است و برخی اظهارنظرهایی کردند که با مصوبات سازگاری ندارد.