۱۸۵
تعداد بازدید: ۱۰۴۷۲
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

آیت‌الله موحدی کرمانی: نباید فضیلت‌های آزادگان و شهدا فراموش 

شود

موحدی کرمانی



مراسم بزرگداشت حاج سیدعباس ابوترابی‌فر، سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فر و شهدای غریب آزاده با حضور جمعی از آزادگان و نمایندگان مجلس در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در سخنانی گفت: خود این محفل برای ما یک درس است. اولین درسی که از آن می‌گیریم آن است که درمی‌یابیم این آزادگان یاران خداوند هستند. آنها افرادی هستند که فریب دنیا را نخورده‌اند و باید از خودمان بپرسیم که ما باید چه کاری انجام بدهیم؟

وی ادامه داد: با نگاه به سرگذشت آزادگان و شهدا متوجه می‌شویم که چه افرادی کشته یا شکنجه شده‌اند و چگونه انقلاب به پیروزی رسیده است؛ از همین رو جامعه باید به خود بیاید و ما باید دوران اولیه انقلاب را به یاد بیاوریم.

امام جمعه موقت تهران افزود: جامعه ما نباید این افراد فداکار را فراموش کند و فریب دنیا را بخورد؛ چراکه اینها افرادی بودند که برای انقلاب زحمت کشیده‌اند.

موحدی کرمانی گفت: مادامی که جامعه افرادی همچون آزادگان یا سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فر جامعه ما از آنها الگو می‌گیرد. این شخص واقعا سید اسرا و آزادگان است و آنچه که جامعه از آنها می‌آموزد، اخلاق اسلامی و اخلاق خوب است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به آزادگان خاطرنشان کرد: شما باید جوانان و مسئولین را نصیحت کنید. جامعه باید از فضیلت‌های شما بهره‌مند شوند.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام علیدوست قزوینی از مسئولان مؤسسه پیام آزادگان گفت: گویا مرحوم علی‌اکبر ابوترابی‌فر خلق شده بود که به انسان‌ها خدمت کند. او معنای انسان بودن را ترجمه کرد.

وی افزود: مرحوم ابوترابی‌فر به همه انسان‌ها به‌ماهو انسان احترام می‌گذاشت و از نظر او انسان مسلمان شیعی حزب‌اللهی و انسان غیرمسلمان تفاوتی قائل نمی‌شد و برای همه احترام می‌گذاشت.