۱۴۳
تعداد بازدید: ۱۰۳۲۲
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی دفاع از مسلمانان و حقوق آ‌نها است گفت:‌ کمک هلال‌احمر و درخواست ظریف از سازمان ملل دو اقدام جمهوری اسلامی برای کمک به مسلمانان میانمار بوده است.

حجت‌الاسلام سالک در گفت‌وگو با فارس:

کمک هلال‌احمر و درخواست ظریف از سازمان ملل دو اقدام جمهوری اسلامی برای کمک به مسلمانان میانمار بوده است

خبرگزاری فارس: کمک هلال‌احمر و درخواست ظریف از سازمان ملل دو اقدام جمهوری اسلامی برای کمک به مسلمانان میانمار بوده است

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی دفاع از مسلمانان و حقوق آ‌نها است گفت:‌ کمک هلال‌احمر و درخواست ظریف از سازمان ملل دو اقدام جمهوری اسلامی برای کمک به مسلمانان میانمار بوده است.

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس‌ با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار اظهار داشت: ما طبق دستور اسلامی اگر ندای کمک خواهی مسلمانی را بشنویم و به آن جواب ندهیم مسلمان نیستیم و از این رو طبق اقتضای اسلام ناب امروز باید به فریاد مظلومانه مردم میانمار برسیم.

سالک ادامه داد: رسالت جمهوری اسلامی دفاع از مظلومان عالم و جهان است و در حال حاضر مسلمانان میانمار، یمن و بحرین و نیز بسیاری از کشورها در در فشار شدید استعمار سلطه جهانی هستند.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز بابیان اینکه مردم مظلوم میانمار سال‌هاست تحت ستم حکومت این کشور قرار دارند و با وضع وحشتناکی با آن‌ها برخورد می‌شود افزود: بنده خود صحنه‌های کشتن مردم را در این کشور به چشم دیده‌ام و آن‌ها مردم مسلمان را در میدانی جمع کرده و اطرافشان آتش روشن کردند و آن‌ها را زنده‌زنده سوزاندند که این اتفاق در تاریخ بی‌سابقه است.

وی با تأکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی دفاع از مسلمانان و حقوق آن‌ها است یادآور شد: حدود 300 هزار نفر از مردم میانمار به سمت بنگلادش مهاجرت کرده‌اند و این مسئله مشکلاتی را برای بنگلادش ایجاد کرده است، از سویی دیگر جمهوری اسلامی دو اقدام در ارتباط با میانمار انجام داده که بحث اول کمک هلال‌احمر به مردم مظلوم این کشور و دوم درخواست آقای ظریف از سازمان ملل بوده که به وضع مردم میانمار رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش سازمان‌های اسلامی به وضعیت یمن و میانمار رسیدگی شود و ان‌شاءالله مجلس نیز پس از تعطیلات این موضوع را بررسی و حمایت‌های لازم را از مردم مظلوم میانمار انجام خواهد داد.

آخرین اخبار
پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

پیام تسلیت دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خطاب به منوچهر متکی

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور در پیامی درگذشت مادر همسر دکتر منوچهر متکی را تسلیت گفت.