۱۰۳
تعداد بازدید: ۹۷۱۰
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
حاج آقای سالک بفرمائید جلسات کمیته هفت نفره سیاستگذاری اصولگرایان به کجا رسید؟ کمیته هفت نفره ای تشکیل شدکه بنده وآقایان نقوی وقاضی زاده و امیرآبادی و زاهدی و حاج بابایی و مصری موضوع اصولگرایان را پیگیری کنیم.چند جلسه داشتیم و صحبت های مختلفی پیرامون انسجام و وحدت کلمه وقدرتی که در وحدت کلمه وجود دارد و تلاشی که در این رابطه باید صورت گیرد .

مصاحبه سایت جامعه روحانیت مبارز با حجت الاسلام احمدسالک عضو جامعه روحانیت مبارز


حاج آقای سالک بفرمائید جلسات کمیته هفت نفره سیاستگذاری اصولگرایان به کجا رسید؟

کمیته هفت نفره ای تشکیل شدکه بنده وآقایان نقوی وقاضی زاده و امیرآبادی و زاهدی و حاج بابایی و مصری موضوع اصولگرایان را پیگیری کنیم.چند جلسه داشتیم و صحبت های مختلفی پیرامون انسجام و وحدت کلمه وقدرتی که در وحدت کلمه وجود دارد و تلاشی که در این رابطه باید صورت گیرد . تقسیم کاری صورت گرفت ودوستان به دنبال تقسیم کار رفتند و قرار شد صحبت های افراد مختلف را بشنویم و نکات را با صداقت و شفافیت مطرح کنیم . در این رابطه با آقای لاریجانی صحبت شد که سه شنبه هفته گذشته جلسه ای ساعت 10 صبح داشته باشیم،اما به دلیل اینکه دفتر آقا ازایشان دعوت کرده بودند آن جلسه به تعویق افتاد.البته روزنامه ایران با کمال وقاحت اعلام کردند که آقای لاریجانی این گروه را راه ندادند که این خیلی بی انصافی در انتقال اخبار به جامعه است .در هرصورت تصمیم بر این است که جلساتی هم داشته یاشیم .

دیدار با آقای لاریجانی به چه زمانی موکول شده است؟

هنوزمعلوم نیست اما ان شاء الله در این هفته معلوم میشود.

آیا فراکسیون اصولگرایان مجلس جلسه داشته یا خیر؟

یک جلسه به دعوت حضرت آیت الله موحدی کرمانی که در مسجد الرحمن برگزارشد وإن شاءالله جلسه جامعی در اردیبهشت ماه برگزار خواهدشد.

 

در ادامه با توجه به اینکه شعارامسال را مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل مطرح فرمودند.بنده در همین زمینه می خواهم چند نکته عرض کنم:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند یک عظم ملی است یعنی دولت ،مجلس ،قوه قضائیه و نهادها و آحاد مردم و سرمایه داران و صنعتگران و کشاورزان در راستای 24 سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از ناحیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)تلاش گسترده تر از گذشته داشته باشند.

برای اینکار مجلس رسالت خودش را انجام داده یعنی قانون رفع موانع رشد تولید ملی را تصویب کرده و در اختیار دولت قرار داده است.به همین ترتیب قانون کسب وکار را و قانون اقتصاد مقاومتی را تصویب کرده است.

بنابراین از نظر ریل گذاری برای دولت ،مجلس شورای اسلامی اقدامات خودش را انجام داده است.دولت باید آئین نامه های آن را سریعاً بنویسدو اقدام عملی کند.

مجلس با کمک دولت و دستور مقام معظم رهبری قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل دادند و معاون اول رئیس جمهور رئیس این قرارگاه شدند.آقا فرمودند قرارگاه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه باید همیشه آماده باشد و بروز باشد و دشمن خود را بشناسد.

این ستاد فرماندهی یازده کارگروه را به جریان انداخته و توسط وزارتخانه ها برنامه های اجرائی خودشان را آغاز کرده اند.اما ما آثاری از عملکرد این ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ندیدیم و امیدواریم که به زودی خبرهای خوبی از این ستاد بشنویم.

برای موفقیت در این زمینه باید برای رفع موانع رشد تولید ملی اقدام عملی کرد که یکی از موانع رشد تولید ملی بانک ها هستند .

بانک ها واقعاً بی رحمانه با سرمایه گذار برخورد می کنند بخصوص بانک های خصوصی و فرصت های رشد تولید ملی را از سرمایه گذار گرفتند.

اگر دولت بخواهد تولید رشد کند لازمه اش این است که بانک ها به کمک مراکز تولید و صنعت و کشاورزی بیایند .

باید بحث بروکراسی های حجیم بین وزارتخانه ها که مانع رشد تولید ملی است کم شود.جزایر موازی هم در دولت هماهنگ و هم سو شود نه اینکه از یک طرف وزارت صنعت معدن گندم وارد کند به عنوان کالا واز آن طرف وزارت کشاورزی اعلام کند که ما خودکفا شدیم و نیاز نداریم.این عدم هماهنگی بین دستگاهها به ضرر تولید کننده خواهدبود.

کشور شده بازار مصرف کشورهای چین و ترکیه و کره و ...  وزارت صنعت معدن تجارت باید از ورود تمام کالاها بجز کالاهای دانشی وتجهیزاتی که هنوز نمی توانیم بسازیم و لازم است مانند ساخت دریچه قلب ، جلوگیری نماید.دولت بایدبا ورود کالاهای قاچاق مبارزه سنگین داشته باشد و نمی شود که بازار مصرفی کشور در دست قاچاقچیان بین المللی باشد.و باید دلالان این مسئله شناسائی شده و دستشان قطع شود و إلا اجازه رشد تولید ملی را نخواهند داد.

سرمایه در گردش بانکها باید به کمک تولید بیاید.

سرمایه ثابت باید به کمک تولید کننده بیاید .

از همه مهمتر اینکه باید برای رشد تولید ملی کلیه وزارتخانه ها پیوست فرهنگی خود را اعلام کنند ولی با کمال تأسف دستگاهها به پیوست فرهنگی توجهی ندارند .

و نکته آخر اینکه اقتصاد مقاوتی مخاطبینی دارد :

اولین مخاطب دستگاههای اجرائی کشورهستند . مخاطب دوم آحاد مردم هستند که رشد بصیرت ملت عزیز نسبت به اقتصاد مقاومتی اثر وضعی خواهدداشت. مخاطب سوم امریکا و اسرائیل و اروپا است که تمام تلاش این ها این است که ایران را بازار مصرف خودشان کنند و ما را محتاج کنند و لذا میبینیم که روی قیمت نفت اثر می گذارند.

امریکا با جنگ نرم به جنگ ایران آمده و ماهم باید با جنگ نرم با امریکا مقابله کنیم و این یک واقعیتی است.